قطعات برج خنک کننده

مهتاب گستر تولید کننده قطعات برج خنک کننده

قطعات برج خنک کننده

مهتاب گستر تولید کننده قطعات برج خنک کننده

قطعات داخلی برج خنک کننده

تجهیزات برج خنک کننده:

در این مقاله قصد داریم شما را با برج خنک کننده و تجهیزات داخلی و خارجی آن آشنا کنیم. برای این منظور تمامی قسمت های برج خنک کننده را به شما معرفی می کنیم.

برج خنک کننده نوع خاصی از مبدل حرارتی است که اجازه می دهد آب و هوا با یکدیگر تماس پیدا کنند تا دمای آب گرم کاهش یابد. در طول چرخه وظیفه برج خنک کننده، حجم کمی از آب تبخیر شده و دمای آب در گردش در برج خنک کننده را کاهش می دهد.

به طور خلاصه، هدف از نصب و خرید برج خنک کننده، خنک کردن آبی است که توسط تجهیزات و فرآیندهای صنعتی (کندانسورهای صنعتی) گرم می شود. در واقع آب گرمی که توسط فرآیندها و ماشین آلات صنعتی گرم شده است وارد برج خنک کننده شده و پس از خنک شدن به تجهیزات صنعتی باز می گردد. قطعات برج خنک کننده به اجزای اصلی و فرعی یا آپشنال تقسیم می گردد. بسته به نوع برج برخی از قطعات اصلی با یکدیگر تفاوت خواهد داشت. در ذیل به برخی از مهمترین قطعات برج خنک کننده اشاره می نماییم.

چکه برج خنک کننده:

قطره گیر یا حذف کننده نوعی تله برای به دام انداختن قطرات آب پرتاب شده از برج خنک کننده است. چکه گیر برج خنک کننده نقش حفاظتی دارد و باید در محل مناسب برج نصب شود تا از خروج قطرات آب از برج خنک کننده جلوگیری شود. قطره چکان ها در برج های مکعبی و مخروطی شکل استفاده می شوند که در کاربردهای برج های دایره ای به آن پره گیر نیز می گویند. چکه گیرها اغلب بالای نازل ها نصب می شوند و از هدر رفتن آب بیشتر جلوگیری می کنند. قطراتی که توسط نیروی مکش توربین به سمت بالا هدایت می شوند، در برخورد با قطره چکان برج خنک کننده به سمت پایین برمی گردند.

قطره چکان ها طرح ها و انواع مختلفی دارند که رایج ترین و پرکاربردترین آنها قطره چکان لانه زنبوری است. همانطور که از نامش پیداست، این مدل قطره چکان شبیه یک لانه زنبوری با ساختار شش ضلعی است. ارتفاع این مدل المینور بین 12 تا 13 سانتی متر بوده و عمدتا از PVC ساخته شده است. قطره چکان لانه زنبوری به دلیل عملکرد بسیار خوب جریان برگشتی در برج های خنک کننده مکعبی و مخروطی به طور گسترده ای استفاده می شود. قطره چکان لانه زنبوری در واقع یکی از اجزا و قطعات مهم سیستم های تبرید بوده و در دو رنگ آبی و مشکی با درجات پلیمری متفاوت تولید می شود.

پر کردن برج خنک کننده

بسته بندی به عنوان سطوح انتقال حرارت به عنوان یکی از مهمترین بخش های چرخه خنک کننده در داخل سیستم خنک کننده شناخته می شود. حدود نیم قرن پیش، تمام برج های خنک کننده دارای تزئینات چوبی و در برخی موارد دارای تزئینات فلزی بودند. با پیشرفت تکنولوژی تولید مواد پلیمری، تولید تریم PVC و پلی پروپیلن (PP) با کارایی بالا آغاز شده است. پکینگ های پلیمری در دو طرح فیلم و اسپلش به دلیل طول عمر بیشتر نسبت به چوب، میزان تبخیر بیشتر در واحد حجم و امکان نصب و تعویض آسان به سرعت جایگزین پکینگ های چوب اشباع شده است. هنگام خرید پکینگ، نوع پکینگ باید بر اساس شرایط آب داخل برج خنک کننده و میزان واقعی تبخیر انتخاب شود.

بنابراین هنگام انتخاب پکینگ باید بین میزان تبخیر مفید که باعث افزایش و کاهش قدرت خنک کنندگی برج خنک کننده و گرفتگی و ته نشین شدن پکینگ ها می شود تعادل برقرار شود. توجه داشته باشید که یراق آلات بسته به فاصله بین صفحات به مدل های مختلفی تقسیم می شوند که به آنها پله می گویند.

فن محوری برج خنک کننده:

فن برج خنک کننده از تعدادی پره، هاب و پره تشکیل شده است. وظیفه اصلی فن برج خنک کننده ایجاد جریان هوا یا مکش هوا در داخل برج است. برج خنک کننده بر اساس میزان تبخیر سطحی ناشی از تماس هوا با آب داغ که بر روی سطوح واشرها پاشیده می شود عمل می کند. بنابراین اگر تیغه های برج خنک کننده به خوبی کار نکنند و هوا را در داخل برج خنک کننده به گردش نرسانند. ، ممکن است ظرفیت خنک کننده و خنک کننده برج خنک کننده به سرعت کاهش یابد و دمای آب خروجی از برج خنک کننده افزایش یابد. علاوه بر این، اگر تیغه ها در زاویه حمله صحیح قرار نگیرند یا به خوبی متعادل نباشند، کل بدنه برج خنک کننده دچار ارتعاشات شدید می شود و میزان آمپری که توسط موتور الکتریکی کشیده می شود افزایش می یابد و موتور آمپر مصرف می کند. . . واضح است که معیوب بودن فن برج خنک کننده می تواند مشکلات عدیده ای ایجاد کند پس تعویض فن، تعمیر تیغه و یا انتخاب و خرید و استعلام قیمت ایرفویل گلس فن فایبرگلاس با مهتاب گستر تماس بگیرید و پس از مشاوره با کارشناسان فنی خرید بهترین و مناسب ترین فن محوری برج خنک کننده را بسازید عوامل مهم برای خرید و طراحی فن برج خنک کننده عبارتند از:

1- دبی و مقدار هوای جابجا شده توسط فن

2- مقدار فشار مورد نظر پره ها و تیغه ها

3- قطر فن یا قطر دودکش فن

نکته مهم این است که فن قطعه ای است که نیاز به تخصص و دانش مهندسین مکانیک دارد، در داخل کشور فن تا اندازه مشخص و با چند پره تولید می شود اما با نمونه برداری قادر به ساخت نمونه های مهندسی کامل هستیم. از نمونه های خارجی می توانیم دستگاه را در قطر و سایز و تا 16 تیغه تولید کنیم و اگر مشتریان ما نمونه های خارجی را بخواهند می توانیم تهیه کنیم.

نازل برج خنک کننده:

   این قسمت از برج خنک کننده وظیفه توزیع و پاشش یکنواخت و یکنواخت آب را بر عهده دارد. به همین دلیل، مهم است که اطمینان حاصل شود که نازل های برج خنک کننده به درستی کار می کنند و گرفتگی ندارند. نازل های برج خنک کننده انواع مختلفی دارند که در این میان نازل های پلیمری ساخته شده از مواد PP در فرآیند اسیدشویی به خوبی رسوب زدایی می کنند و به همین دلیل نسبت به انواع دیگر مناسب تر هستند.

   نازل پلیمری برج خنک کننده که از مواد پلی پروپیلن ساخته و نصب می شود، معمولاً در این نقطه با اسیدشویی به راحتی رسوب زدایی می شود.

انواع فن برج خنک کننده

خرید فن برج خنک کننده

چرا به فن برج خنک کننده نیاز دارید؟

فن برج خنک کننده یکی از عناصر کلیدی است که جریان هوا را در لایه پکینگ برج خنک کننده ایجاد می کند. هرچه جریان بیشتری ایجاد شود، آب در گردش به طور موثرتری خنک می شود.

جریان هوای پایدار یکی از عوامل اصلی برای عملکرد مطمئن و کارآمد یک برج خنک کننده است.

بدون یک مجموعه فن با اندازه و تنظیم مناسب، راندمان برج خنک کننده را می توان تا 70٪ کاهش داد و سازه های برج خنک کننده می توانند در زمستان یخ بزنند.

انواع فن برج خنک کننده:

دو نوع اصلی فن وجود دارد: دمنده/ مکنده (محوری، سانتریفیوژ)

اولین آنها در پایین برج خنک کننده، در سطح لوورها نصب می شوند - آنها هوا را وارد واحد خنک کننده می کنند.

دوم - مکش - در طبقه فوقانی برج خنک کننده قرار دارند و جریان هوا را ایجاد می کنند و آن را از لوورها مکیده و به سمت آب در حال سقوط هدایت می کنند.

فن های کششی توزیع یکنواخت تری از هوا را در برج نسبت به دمنده ها فراهم می کنند. این اثر به دلیل چرخش توده های هوا در زوایای قائم در سرعت های کم است. فن برج خنک کننده دمنده تقریباً هرگز هوای گرم مرطوب را به  سوی لوورهای ورودی خود که از برج خنک کننده می آید نمی مکند. فن های خروجی هوا را با سرعت 6-10 متر بر ثانیه به ارتفاع 10-12 متر پرتاب می کنند که تقریباً گردش مجدد هوا را از بین می برد. با فن های دمنده، هوا با سرعت 1.7-2.5 متر بر ثانیه خارج می شود که می تواند باعث شود هوای خروجی به سمت پایین دمیده شده و توسط فن به داخل برج مکیده شود که می تواند به طور چشمگیری ظرفیت خنک کننده برج خنک کننده را کاهش دهد.

راندمان اگزوز فن 30 درصد بیشتر است و به همین دلیل تمامی برج های خنک کننده بزرگ مجهز به این نوع نصب هستند. چنین راه حل هایی برای برج های خنک کننده با اندازه کوچک استفاده می شود. وظیفه یک فن برج خنک کننده پمپاژ حجم عظیمی از هوا است، بنابراین باید قابل اعتماد و کارآمد باشد.

انواع مدل نصب فن برج خنک کننده:

برای فن های مکش، دو نوع اصلی اجرا وجود دارد: درایو مستقیم یا دنده ای.

در حالت اول، پروانه مستقیماً بر روی شفت خود موتور الکتریکی نصب می شود. در دوم - روی شفت گیربکس متصل به موتور پر سرعت با استفاده از شفت مخصوص. درایو مستقیم از 3 جزء دیفیوزر، پروانه و موتور تشکیل شده است.

به عنوان بخشی از درایو دنده 5 عنصر وجود دارد: یک دیفیوزر، یک پروانه، یک موتور، یک جعبه دنده و یک شفت.

فن با درایو دنده:

در هر دو مورد، دیفیوزر برج خنک کننده را می توان با یک قسمت گیج کننده تکمیل کرد.

گیج کننده به شما امکان می دهد هوا را از یک منطقه بزرگتر جمع آوری کرده و بدون افت فشار آن را به واحد فن هدایت کنید. علاوه بر این، مساحت مناطق راکد کاهش می یابد. استفاده از گیج کننده 1-2 درجه خنک کننده اضافی می دهد.

برای یک فن با هدایت مستقیم، پروانه مستقیماً روی شفت موتور نصب می شود. با یک محلول چرخ دنده، چرخش موتور از طریق یک شفت و یک چرخ دنده کاهش به چرخ منتقل می شود.

هر دو راه حل مزایا و معایب خود را دارند. بیایید آنها را با جزئیات بیشتری در نظر بگیریم.

فن درایو مستقیم

درایو مستقیم از تعداد کمتری عنصر تشکیل شده است. کاهش تعداد مکانیسم های درگیر در کار، قابلیت اطمینان چنین راه حلی را افزایش می دهد.

موتورهای فن محوری برج خنک کننده با سرعت پایین به طور ویژه با شرایط سخت سازگار شده اند و عملکردهای خود را برای چندین سال به آرامی انجام می دهند. طراحی آنها به منظور بهبود قابلیت اطمینان و کارایی به طور مداوم در حال بهبود است.

هنگام طراحی برج های خنک کننده، می توان یک تکیه گاه جداگانه برای موتور در نظر گرفت تا از انتقال لرزش به قاب جلوگیری شود.

درایو وابسته در بیشتر موارد طبق طرح "موتور-شفت-کاهش کننده" اجرا می شود.

فن با درایو دنده:

مزیت اصلی این راه حل، قرار گرفتن موتور در خارج از منطقه کاری برج خنک کننده است. این عملاً قرار گرفتن موتور در معرض هوای مرطوب از برج خنک کننده را از بین می برد.

مزیت دیگر در دسترس بودن خود موتور برای نگهداری است. با این حال، در این مورد، مکانیک ها باید وضعیت نه یک، بلکه سه عنصر با تکنولوژی بالا را نظارت کنند. علاوه بر موتور، این یک گیربکس و یک شفت کامپوزیت است. اگرچه تجهیزات مدرن کاملاً قابل اعتماد هستند، اما اگر یکی از عناصر خراب شود، کل گروه کار را متوقف می کند. در عین حال، جایگزینی گیربکس یا شفت فیبر کربن یک روش نسبتا طولانی است - این محصولات گران قیمت به ندرت در انبارهای تامین کنندگان موجود است.

همچنین لازم به ذکر است که گیربکس واقع در برج خنک کننده با این محلول نسبت به موتورهای کم سرعت سبک تر است. این امکان را برای یک قاب ساده تر فراهم می کند.

با این حال، در مورد استفاده از درایو خارجی، یک لحظه بسیار دشوار وجود دارد. تمام عناصر مورد استفاده باید بسیار دقیق تنظیم شده، به طور دقیق تراز باشند - در غیر این صورت، عدم تعادل، فرسودگی و افزایش سایش مکانیسم ها مشاهده می شود.

هیچ تفاوت خاصی در عملکرد و کارایی هر یک از راه حل ها وجود ندارد، اما 3 عنصر درایو مستقیم راحت تر از 5 عنصر راه دور نگهداری می شوند. تعداد خرابی ها و هزینه ها کمتر است، بنابراین سرمایه گذاری کارآمدتر است.

در عمل، درایو مستقیم بیشتر در برج های خنک کننده مقطعی برای فن های VG 25، VG 50 یا VG 70 استفاده می شود. درایو از راه دور - برای برج های خنک کننده ایستاده SK-400 با فن VG 104.