قطعات برج خنک کننده

مهتاب گستر تولید کننده قطعات برج خنک کننده

قطعات برج خنک کننده

مهتاب گستر تولید کننده قطعات برج خنک کننده

قطعات داخلی برج خنک کننده

تجهیزات برج خنک کننده:

در این مقاله قصد داریم شما را با برج خنک کننده و تجهیزات داخلی و خارجی آن آشنا کنیم. برای این منظور تمامی قسمت های برج خنک کننده را به شما معرفی می کنیم.

برج خنک کننده نوع خاصی از مبدل حرارتی است که اجازه می دهد آب و هوا با یکدیگر تماس پیدا کنند تا دمای آب گرم کاهش یابد. در طول چرخه وظیفه برج خنک کننده، حجم کمی از آب تبخیر شده و دمای آب در گردش در برج خنک کننده را کاهش می دهد.

به طور خلاصه، هدف از نصب و خرید برج خنک کننده، خنک کردن آبی است که توسط تجهیزات و فرآیندهای صنعتی (کندانسورهای صنعتی) گرم می شود. در واقع آب گرمی که توسط فرآیندها و ماشین آلات صنعتی گرم شده است وارد برج خنک کننده شده و پس از خنک شدن به تجهیزات صنعتی باز می گردد. قطعات برج خنک کننده به اجزای اصلی و فرعی یا آپشنال تقسیم می گردد. بسته به نوع برج برخی از قطعات اصلی با یکدیگر تفاوت خواهد داشت. در ذیل به برخی از مهمترین قطعات برج خنک کننده اشاره می نماییم.

چکه برج خنک کننده:

قطره گیر یا حذف کننده نوعی تله برای به دام انداختن قطرات آب پرتاب شده از برج خنک کننده است. چکه گیر برج خنک کننده نقش حفاظتی دارد و باید در محل مناسب برج نصب شود تا از خروج قطرات آب از برج خنک کننده جلوگیری شود. قطره چکان ها در برج های مکعبی و مخروطی شکل استفاده می شوند که در کاربردهای برج های دایره ای به آن پره گیر نیز می گویند. چکه گیرها اغلب بالای نازل ها نصب می شوند و از هدر رفتن آب بیشتر جلوگیری می کنند. قطراتی که توسط نیروی مکش توربین به سمت بالا هدایت می شوند، در برخورد با قطره چکان برج خنک کننده به سمت پایین برمی گردند.

قطره چکان ها طرح ها و انواع مختلفی دارند که رایج ترین و پرکاربردترین آنها قطره چکان لانه زنبوری است. همانطور که از نامش پیداست، این مدل قطره چکان شبیه یک لانه زنبوری با ساختار شش ضلعی است. ارتفاع این مدل المینور بین 12 تا 13 سانتی متر بوده و عمدتا از PVC ساخته شده است. قطره چکان لانه زنبوری به دلیل عملکرد بسیار خوب جریان برگشتی در برج های خنک کننده مکعبی و مخروطی به طور گسترده ای استفاده می شود. قطره چکان لانه زنبوری در واقع یکی از اجزا و قطعات مهم سیستم های تبرید بوده و در دو رنگ آبی و مشکی با درجات پلیمری متفاوت تولید می شود.

پر کردن برج خنک کننده

بسته بندی به عنوان سطوح انتقال حرارت به عنوان یکی از مهمترین بخش های چرخه خنک کننده در داخل سیستم خنک کننده شناخته می شود. حدود نیم قرن پیش، تمام برج های خنک کننده دارای تزئینات چوبی و در برخی موارد دارای تزئینات فلزی بودند. با پیشرفت تکنولوژی تولید مواد پلیمری، تولید تریم PVC و پلی پروپیلن (PP) با کارایی بالا آغاز شده است. پکینگ های پلیمری در دو طرح فیلم و اسپلش به دلیل طول عمر بیشتر نسبت به چوب، میزان تبخیر بیشتر در واحد حجم و امکان نصب و تعویض آسان به سرعت جایگزین پکینگ های چوب اشباع شده است. هنگام خرید پکینگ، نوع پکینگ باید بر اساس شرایط آب داخل برج خنک کننده و میزان واقعی تبخیر انتخاب شود.

بنابراین هنگام انتخاب پکینگ باید بین میزان تبخیر مفید که باعث افزایش و کاهش قدرت خنک کنندگی برج خنک کننده و گرفتگی و ته نشین شدن پکینگ ها می شود تعادل برقرار شود. توجه داشته باشید که یراق آلات بسته به فاصله بین صفحات به مدل های مختلفی تقسیم می شوند که به آنها پله می گویند.

فن محوری برج خنک کننده:

فن برج خنک کننده از تعدادی پره، هاب و پره تشکیل شده است. وظیفه اصلی فن برج خنک کننده ایجاد جریان هوا یا مکش هوا در داخل برج است. برج خنک کننده بر اساس میزان تبخیر سطحی ناشی از تماس هوا با آب داغ که بر روی سطوح واشرها پاشیده می شود عمل می کند. بنابراین اگر تیغه های برج خنک کننده به خوبی کار نکنند و هوا را در داخل برج خنک کننده به گردش نرسانند. ، ممکن است ظرفیت خنک کننده و خنک کننده برج خنک کننده به سرعت کاهش یابد و دمای آب خروجی از برج خنک کننده افزایش یابد. علاوه بر این، اگر تیغه ها در زاویه حمله صحیح قرار نگیرند یا به خوبی متعادل نباشند، کل بدنه برج خنک کننده دچار ارتعاشات شدید می شود و میزان آمپری که توسط موتور الکتریکی کشیده می شود افزایش می یابد و موتور آمپر مصرف می کند. . . واضح است که معیوب بودن فن برج خنک کننده می تواند مشکلات عدیده ای ایجاد کند پس تعویض فن، تعمیر تیغه و یا انتخاب و خرید و استعلام قیمت ایرفویل گلس فن فایبرگلاس با مهتاب گستر تماس بگیرید و پس از مشاوره با کارشناسان فنی خرید بهترین و مناسب ترین فن محوری برج خنک کننده را بسازید عوامل مهم برای خرید و طراحی فن برج خنک کننده عبارتند از:

1- دبی و مقدار هوای جابجا شده توسط فن

2- مقدار فشار مورد نظر پره ها و تیغه ها

3- قطر فن یا قطر دودکش فن

نکته مهم این است که فن قطعه ای است که نیاز به تخصص و دانش مهندسین مکانیک دارد، در داخل کشور فن تا اندازه مشخص و با چند پره تولید می شود اما با نمونه برداری قادر به ساخت نمونه های مهندسی کامل هستیم. از نمونه های خارجی می توانیم دستگاه را در قطر و سایز و تا 16 تیغه تولید کنیم و اگر مشتریان ما نمونه های خارجی را بخواهند می توانیم تهیه کنیم.

نازل برج خنک کننده:

   این قسمت از برج خنک کننده وظیفه توزیع و پاشش یکنواخت و یکنواخت آب را بر عهده دارد. به همین دلیل، مهم است که اطمینان حاصل شود که نازل های برج خنک کننده به درستی کار می کنند و گرفتگی ندارند. نازل های برج خنک کننده انواع مختلفی دارند که در این میان نازل های پلیمری ساخته شده از مواد PP در فرآیند اسیدشویی به خوبی رسوب زدایی می کنند و به همین دلیل نسبت به انواع دیگر مناسب تر هستند.

   نازل پلیمری برج خنک کننده که از مواد پلی پروپیلن ساخته و نصب می شود، معمولاً در این نقطه با اسیدشویی به راحتی رسوب زدایی می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد