قطعات برج خنک کننده

مهتاب گستر تولید کننده قطعات برج خنک کننده

قطعات برج خنک کننده

مهتاب گستر تولید کننده قطعات برج خنک کننده

انواع فن برج خنک کننده

خرید فن برج خنک کننده

چرا به فن برج خنک کننده نیاز دارید؟

فن برج خنک کننده یکی از عناصر کلیدی است که جریان هوا را در لایه پکینگ برج خنک کننده ایجاد می کند. هرچه جریان بیشتری ایجاد شود، آب در گردش به طور موثرتری خنک می شود.

جریان هوای پایدار یکی از عوامل اصلی برای عملکرد مطمئن و کارآمد یک برج خنک کننده است.

بدون یک مجموعه فن با اندازه و تنظیم مناسب، راندمان برج خنک کننده را می توان تا 70٪ کاهش داد و سازه های برج خنک کننده می توانند در زمستان یخ بزنند.

انواع فن برج خنک کننده:

دو نوع اصلی فن وجود دارد: دمنده/ مکنده (محوری، سانتریفیوژ)

اولین آنها در پایین برج خنک کننده، در سطح لوورها نصب می شوند - آنها هوا را وارد واحد خنک کننده می کنند.

دوم - مکش - در طبقه فوقانی برج خنک کننده قرار دارند و جریان هوا را ایجاد می کنند و آن را از لوورها مکیده و به سمت آب در حال سقوط هدایت می کنند.

فن های کششی توزیع یکنواخت تری از هوا را در برج نسبت به دمنده ها فراهم می کنند. این اثر به دلیل چرخش توده های هوا در زوایای قائم در سرعت های کم است. فن برج خنک کننده دمنده تقریباً هرگز هوای گرم مرطوب را به  سوی لوورهای ورودی خود که از برج خنک کننده می آید نمی مکند. فن های خروجی هوا را با سرعت 6-10 متر بر ثانیه به ارتفاع 10-12 متر پرتاب می کنند که تقریباً گردش مجدد هوا را از بین می برد. با فن های دمنده، هوا با سرعت 1.7-2.5 متر بر ثانیه خارج می شود که می تواند باعث شود هوای خروجی به سمت پایین دمیده شده و توسط فن به داخل برج مکیده شود که می تواند به طور چشمگیری ظرفیت خنک کننده برج خنک کننده را کاهش دهد.

راندمان اگزوز فن 30 درصد بیشتر است و به همین دلیل تمامی برج های خنک کننده بزرگ مجهز به این نوع نصب هستند. چنین راه حل هایی برای برج های خنک کننده با اندازه کوچک استفاده می شود. وظیفه یک فن برج خنک کننده پمپاژ حجم عظیمی از هوا است، بنابراین باید قابل اعتماد و کارآمد باشد.

انواع مدل نصب فن برج خنک کننده:

برای فن های مکش، دو نوع اصلی اجرا وجود دارد: درایو مستقیم یا دنده ای.

در حالت اول، پروانه مستقیماً بر روی شفت خود موتور الکتریکی نصب می شود. در دوم - روی شفت گیربکس متصل به موتور پر سرعت با استفاده از شفت مخصوص. درایو مستقیم از 3 جزء دیفیوزر، پروانه و موتور تشکیل شده است.

به عنوان بخشی از درایو دنده 5 عنصر وجود دارد: یک دیفیوزر، یک پروانه، یک موتور، یک جعبه دنده و یک شفت.

فن با درایو دنده:

در هر دو مورد، دیفیوزر برج خنک کننده را می توان با یک قسمت گیج کننده تکمیل کرد.

گیج کننده به شما امکان می دهد هوا را از یک منطقه بزرگتر جمع آوری کرده و بدون افت فشار آن را به واحد فن هدایت کنید. علاوه بر این، مساحت مناطق راکد کاهش می یابد. استفاده از گیج کننده 1-2 درجه خنک کننده اضافی می دهد.

برای یک فن با هدایت مستقیم، پروانه مستقیماً روی شفت موتور نصب می شود. با یک محلول چرخ دنده، چرخش موتور از طریق یک شفت و یک چرخ دنده کاهش به چرخ منتقل می شود.

هر دو راه حل مزایا و معایب خود را دارند. بیایید آنها را با جزئیات بیشتری در نظر بگیریم.

فن درایو مستقیم

درایو مستقیم از تعداد کمتری عنصر تشکیل شده است. کاهش تعداد مکانیسم های درگیر در کار، قابلیت اطمینان چنین راه حلی را افزایش می دهد.

موتورهای فن محوری برج خنک کننده با سرعت پایین به طور ویژه با شرایط سخت سازگار شده اند و عملکردهای خود را برای چندین سال به آرامی انجام می دهند. طراحی آنها به منظور بهبود قابلیت اطمینان و کارایی به طور مداوم در حال بهبود است.

هنگام طراحی برج های خنک کننده، می توان یک تکیه گاه جداگانه برای موتور در نظر گرفت تا از انتقال لرزش به قاب جلوگیری شود.

درایو وابسته در بیشتر موارد طبق طرح "موتور-شفت-کاهش کننده" اجرا می شود.

فن با درایو دنده:

مزیت اصلی این راه حل، قرار گرفتن موتور در خارج از منطقه کاری برج خنک کننده است. این عملاً قرار گرفتن موتور در معرض هوای مرطوب از برج خنک کننده را از بین می برد.

مزیت دیگر در دسترس بودن خود موتور برای نگهداری است. با این حال، در این مورد، مکانیک ها باید وضعیت نه یک، بلکه سه عنصر با تکنولوژی بالا را نظارت کنند. علاوه بر موتور، این یک گیربکس و یک شفت کامپوزیت است. اگرچه تجهیزات مدرن کاملاً قابل اعتماد هستند، اما اگر یکی از عناصر خراب شود، کل گروه کار را متوقف می کند. در عین حال، جایگزینی گیربکس یا شفت فیبر کربن یک روش نسبتا طولانی است - این محصولات گران قیمت به ندرت در انبارهای تامین کنندگان موجود است.

همچنین لازم به ذکر است که گیربکس واقع در برج خنک کننده با این محلول نسبت به موتورهای کم سرعت سبک تر است. این امکان را برای یک قاب ساده تر فراهم می کند.

با این حال، در مورد استفاده از درایو خارجی، یک لحظه بسیار دشوار وجود دارد. تمام عناصر مورد استفاده باید بسیار دقیق تنظیم شده، به طور دقیق تراز باشند - در غیر این صورت، عدم تعادل، فرسودگی و افزایش سایش مکانیسم ها مشاهده می شود.

هیچ تفاوت خاصی در عملکرد و کارایی هر یک از راه حل ها وجود ندارد، اما 3 عنصر درایو مستقیم راحت تر از 5 عنصر راه دور نگهداری می شوند. تعداد خرابی ها و هزینه ها کمتر است، بنابراین سرمایه گذاری کارآمدتر است.

در عمل، درایو مستقیم بیشتر در برج های خنک کننده مقطعی برای فن های VG 25، VG 50 یا VG 70 استفاده می شود. درایو از راه دور - برای برج های خنک کننده ایستاده SK-400 با فن VG 104.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد